Podkładka regulacyjna M12 grubość: 0,10mm
- Wymiary
- 60x50 mm
- Grubość
- 0,10 mm
- Ilość
- 10 szt.
- Materiał
- stal nierdzewna
- Marka
- Vibtech
86,10 zł bruto
Podkładki do osiowania maszyn są wielokrotnie bardziej wydajne w porównaniu z podkładkami wycinanymi ręcznie. Gotowe podkładki poza oszczędnością czasu, dają kontrolę nad stanami magazynowymi i likwidują problem nieprzewidzianych awarii, które pojawiają się w przypadku błędnie wyosiowanych zespołów. Aby utrzymać nasze maszyny i urządzenia zdatne to pracy ciągłej należy systematycznie przeprowadzać kontrolę współosiowości. Tylko 100% dostępności gwarantuje szybki zwrot z inwestycji i utrzymanie produkcji w pełnej kontroli. Bezpieczeństwo i niezawodność maszyn jest kluczowym elementem sukcesów ekonomicznych. Począwszy już od etapu montażu i instalacji, poprzez remont, wymianę łożysk, uszczelnień, kontrolę stanu technicznego otrzymujemy zestaw informacji technicznych. Poprawny montaż jak i kontrola wzajemnego położenia znacząco wpływa na poprawę stanu technicznego oraz bezawaryjną pracę maszyn przemysłowych do których zaliczyć można min. silniki elektryczne współpracujące z pompą, wentylatorem, reduktorem, generatorem czy przekładnią.
Podkładka regulacyjna M12 grubość: 0,10mm
Podkładka regulacyjna M12 grubość: 0,20mm
Podkładka regulacyjna M18 grubość: 0,10mm
Podkładka regulacyjna M18 grubość: 0,20mm
Podkładka regulacyjna M18 grubość: 0,50mm
Podkładka regulacyjna M27 grubość: 0,10mm
Podkładka regulacyjna M27 grubość: 0,20mm
Podkładka regulacyjna M27 grubość: 0,50mm
Podkładka regulacyjna M27 grubość: 1,00mm
Podkładka regulacyjna M36 grubość: 0,80mm
Podkładka regulacyjna M36 grubość: 0,10mm
Podkładka regulacyjna M36 grubość: 0,20mm
Podkładka regulacyjna M36 grubość: 0,50mm
Podkładka regulacyjna M12 grubość: 0,50mm
Podkładka regulacyjna M36 grubość: 1,00mm
Podkładka regulacyjna M27 grubość: 2,00mm
Podkładki regulacyjne 600 szt. z przenośną walizką
Podkładka regulacyjna M12 grubość: 1,00mm
Podkładka regulacyjna M12 grubość: 2,00mm
Podkładka regulacyjna M18 grubość: 1,00mm
Podkładka regulacyjna M18 grubość: 2,00mm
Podkładka regulacyjna M36 grubość: 2,00mm
Podkładka regulacyjna M12 grubość: 0,80mm
Podkładka regulacyjna M18 grubość: 0,80mm
Podkładka regulacyjna do osiowania maszyn to niezbędna część montażu silnika elektrycznego, pompy lub agregatów. Osiowanie wałów to niezbędny proces montażu. Oś wałów centrycznie ustawiona to gwarancja długiej i niezawodnej pracy napędów maszyn. Remonty, przeglądy zestawów pompowych wymagają sprawdzenia sprzęgła podczas okresowych przeglądach. Długa praca sprzęgła zapewniona dzięki laserowe osiowanie lub osiowanie czujnikiem zegarowym.
Osiowanie - to zespół działań technicznych, których zadanie polega na takiem ustawieniu wałów maszyn, aby czoła obydwu połówek sprzęgła były względem siebie idealnie równoległe. W rezultacie osie wałów stanowią przedłużenie jednego względem drugiego. Zakres czynności związanych z ustawieniem zespołu maszynowego wchodzi zawiera proces: osiowanie maszyn (centrowanie), regulacja i korekta ustawienia maszyn. Proces osiowania wałów jest czynnością niezbędną do prawidłowej pracy łożysk, sprzęgieł. Procesem przy ustawianiu maszyn jest centrowanie wałów według sprzęgieł (osi wałów).
Wstępne osiowanie (osiowanie maszyn na zimno) jest wykonywane zawsze przed głównym uruchomieniem pompy. Pompa i napęd znajdują się w temperaturze otoczenia. Osiowanie końcowe (osiowanie na gorąco) jest wykonywane ponownie po uzyskaniu przez pompę i napęd temperatur roboczych uzyskiwanych podczas normalnych warunków pracy. Po właściwym montażu osiowanie powinno być kontrolowane okresowo zgodnie z procedurami miejsca instalacji. Ważnym aspektem osiowania pomp jest ponowne wykonanie kontroli osi wałów jeśli zmienią się temperatury pracy lub czynnika, instalacja techniczna konieczna jest naprawa urządzenia.
Osiowanie wałów polega na dodaniu lub usunięciu podkładek regulacyjnych pod napędem i/lub poziome przesunięcie napędu, jeśli jest potrzebne. Niezbędne jest dążenie do uzyskania dokładnego osiowanie urządzenia. Bezawaryjne działanie maszyn może być uzyskane dzięki utrzymaniu w czasie osi napędu oraz pompy w granicach podanych przez producenta. Powszechnie stosowane w przemyśle są poniższe metody osiowania:
Należy przestrzegać procedur producentów sprzętu do osiowania maszyn. Szczegółowa procedura osiowania dołączona jest do dostępnego sprzętu do centrowania wałów.
Przemysłowe układy napędowe, tak jak i wszystkie inne obrotowe układy mechaniczne, których podstawową funkcją jest transmisja energii mechanicznej od źródła do odbiornika są podatne wielu procesom o charakterze niszczycielskim, wpływającym na pogorszenie ich ogólnego stanu technicznego. Procesów destrukcyjnych maszyn nie da się unikną. Jest to czynnik, który zawsze towarzyszy eksploatacji maszyn. Celem minimalizowania możliwości uszkodzenia układu napędowego jest dobór i opracowanie strategii eksploatacji i przeglądów.
Strategia utrzymania ruchu maszyn musi być ukierunkowana na wczesne wykrywanie możliwych uszkodzeń, przez co może zapobiec niezdatności eksploatacji silnika elektrycznego, wentylatora czy pompy. Jednym z czynników wpływających na złą eksploatację zespołu maszyn np. silnik i wentylator, jest brak kontroli ustawienia osi wałów. Pomiar współosiowości jest jednym z elementów przeglądu i kontroli maszyn. Przeważnie kontrola ta jest dokonywana podczas wyłączenia z eksploatacji układów, remontach maszyn, awarii lub instalacji. Sprawdzenie osiowości maszyn dokonuje się tylko i wyłącznie na postoju.
Osiowanie linii wałów jest to proces technologiczny, którego głównym celem jest takie ustawienie maszyn np. oś silnika elektrycznego i oś pompy tworzyły jedną linię. Błąd współosiowości może oznaczać przesunięcie względem siebie lub przesunięcie kątowe. Aby precyzyjnie określić błędy osiowania stosuje się odpowiednie narzędzia do centrowania. Wynik tego procesu kontroli daje pełną informację o błędach ustawienia wzajemnej pozycji maszyn. Technik utrzymania ruchu może na ich podstawie dokonać korekty położenia kątowego (np. za pomocą podkładek regulacyjnych lub przesunięcia) lub / i wzajemnego położenia. Pomiar współosiowości może być wykonany przy użyciu np. czujnika zegarowego lub laserowego przyrządu do osiowania.
Osiowanie za pomocą liniału krawędziowego i szczelinomierza jest to najprostsza dostępna metoda osiowania wałów. Pomiaru osi wałów dokonujemy za pomocą liniału mierniczego. Należy przyłożyć go do krawędzi kołnierzy wałów, a następnie pomiar luzu promieniowego między liniałem a kołnierzem. Ta metoda pomiarowa ze względu na swoją prostotę i możliwe błędy pomiarowe powinna być używana tylko do wstępnego pomiaru.